söndag 10 november 2013

Mamma på besök

Min mamma var och besökte mig den här helgen. Det är första besöket sedan jag flyttade in i min lägenhet för 11 år sedan nu. Vi skrattade litegrann och kollade på lite speciella klipp från YouTube, åt mat och pratade. Mina bekymmer med Mary lyckades jag hålla helt åt sidan. Det känns bra att mamma kämpar för att hålla sig stark och frisk trots sina allvarliga problem som nästan kostat henne livet detta året.

Min mamma kommer inte att leva för evigt och därför så kände jag att det var viktigt att hon skulle få komma på besök. Hon är en fighter, men åldern sätter sina spår samt sjukvårdens inkompetens med misslyckade operationer, tyvärr (men jag förstår ändå att det måste varit svårt).

Det låter ändå positivt ang. framtiden för mammas del då hon visat att hon är duktig och disciplinerad ang. medicinerna. Fortsätter hon så så kommer det att bli bättre för henne.

Inga kommentarer: