onsdag 6 november 2013

Mer dåliga nyheter från USA

Jag har chattat med Mary den här kvällen. Jag har fått reda på att dom operationer som jag sponsrat har gett positivt resultat, men inte helt oväntat så krävs det ännu fler behandlingar och mer vård på sjukhuset som är kritiskt för hennes fortsatta överlevnad. Enligt doktorns prognos så har hon 10 dagar kvar att leva från och med idag. Jag har förklarat för henne att jag inte har råd att hjälpa henne mer, men hon väljer att tro att jag ändå kan göra det...

Mary är en människa och jag värdesätter ett människoliv högt! Jag tycker inte att man bara kan byta ut någon, men det faktum att jag kommer att leta efter en annan kvinna den kommande framtiden efter hennes död ändå är något som jag vill försöka göra. Det är väldigt svårt sånt där, men för mig så har jag alltid behövt en kvinna som är stöttande, som kan arbeta och dra in pengar, samt en kvinna som man verkligen kan prata med.

Jag är ledsen den här kvällen, men jag är ändå glad över att jag väljer att satsa på mig själv genom fortsatta studier. Jag har börjat studera tyska på egen hand och verkligen bestämt mig för att jag vill satsa på det här och det är lite svårt, men det går frammåt iallafall!

Jag har förresten fått en ny bild från Mary ganska nyligen och hon ser jättefin ut! Det är flera månader sedan som jag fick möjlighet att se henne sist, så det kändes skönt att få se henne!