fredag 24 januari 2014

Mary tillbaks på sjukhuset

Mary ligger i nuläget på sjukhus i delstaten Texas och kommer att finnas inskriven där enda tills det är dags för dom att operera på henne igen. Nu är det mer än 1 månad sedan hon behövde genomgå sånt här, men jag förstår på en gång att det återigen är en konsekvens av brist på medicin. Att köpa medicin är en kostnadsfråga och när det inte fungerar så läggs hon in på sjukhus för ytterligare behandling.

I december så fick jag ta emot en liten summa pengar från Mary som jag kunde använda till att köpa lite mer mat. Resten var jag tvungen att skicka tillbaks p.g.a. dom regler som dom har i USA och som hon måste rätta sig till. Jag tycker det är puckade regler dom har ibland, speciellt då det får som konsekvens att jag måste kunna fortsätta att försörja henne ekonomiskt, vilket är omöjligt.

Så jag har 8 dagar på mig att försöka hitta en lösning på hennes problem. Lösningen på problemet är att jag skulle lyckas få ut fondmedel för det här, men att lyckas på det under en tidsperiod strax under 8 dagar känns väldigt svårt.

Jag ska iallafall ut idag på promenad igen, min egen hälsa måste få hög prioritet i nuläget och det är väldigt viktigt att livet fungerar för mig. Mary visade i december förra året att hon kan hjälpa till när det gäller pengar (matpengar), det var ett stort steg i rätt riktning, tyvärr så är det inte tillräckligt. Det ser problematiskt ut för henne. Får se vad som händer.

2014-02-02 Uppdatering: Av dom 16000 kr som behövs för operationen så har jag hittils lyckats få in 4800 kr som hon kunnat ta emot. Det är inte tillräckligt och i nuläget så återstår det bara att vänta och se vad som händer. Mary tror att hon kommer att dö. Doktorerna kan ju inte hjälpa henne, så det finns en hög risk att så blir fallet. Överlever hon t.o.m. den 19:e februari så kan det finnas utrymme att vända på det här p.g.a. Marys egna pengar som hon också visat att hon har, men det är en lång historia hur den biten funkar. Jag får se vad som händer helt enkelt. Som arbetslös så har det inte varit speciellt lätt att hjälpa till, men kanske att pengarna kan räcka till vissa preparat som kan hålla henne vid liv ett tag till?

2014-02-05 Uppdatering: Viruset måste ut ur hennes kropp annars dör hon. Hon har 5 dagar kvar att leva i nuläget. Doktorerna säger iallafall att det är så det ser ut, har dom fel så kan hon leva lite längre och det är givetvis något som jag hoppas på. Återstår att se vad som händer. Jag önskar jag hade anställning!