onsdag 26 februari 2014

Uppmaning till bojkott!


Över 6500 personer har via detta som är ett mindre Facebook-nätverk röstat för nedläggningen av Radiotjänst. Det finns större siffror från andra nätverk, men jag kan inte göra någonting annat än att hålla med.

Som laglydig medborgare så väljer jag dock att kämpa för mina rättigheter och det förtryck som Radiotjänst väljer att trycka mot svenska folket. Ironiskt nog så är alla som supportar SVT, Svensk Radio samt UR indirekt supporters för ett system som tvingar oss alla att betala denna licens oavsett om via har TV, dator eller internet-anslutning hemma. Kiruna Radiotjänst hävdar att dom följer lagen, men dom allra flesta av oss vet att detta är BS. Det handlar bara om pengar, ingenting annat.

Om jag vandrar in någonstans där dom kör kanaler från SVT eller där jag tvingas torteras med radio från SR, så kommer jag att göra allt vad jag kan för att vända ryggen till, samt täppa till mina öron med vad som är möjligt.

Alltså, jag är företrädare för att följa lagen, därför blir jag tvungen att själv betala för en licens som jag inte nyttjar. Jag uppmanar till 100% bojkott av SVT, SR samt UR.

Inga kommentarer: