onsdag 5 mars 2014

Ingen framtid med Mary?

Mary hamnade i koma nu i början av den här veckan och jag har haft kontakt med en sjuksköterska från Texas via internet. Hon har berättat hur det ligger till med henne och ny diagnos säger att hon har 7 dagar kvar att leva. Jag är maktlös och har inga resurser att hjälpa till med. Det går att rädda hennes liv men tiden tickar och det saknas pengar.

Jag söker på som vanligt med arbetssökandet. Jag har nu varit arbetslös i snart 2 år. Mary förväntas att dö den här gången då viruset tagit sig in i hjärtat på henne. Det ser illa ut.

Jag kan föreställa mig en framtid med en ny kvinna i framtiden. Jag vill leva och ha ett bra liv, trots allt. Så länge Mary lever så står jag på hennes sida och skulle min ekonomiska situation förbättras så får jag nya möjligheter att kunna ge support till min tjej. Jag måste hålla mig till verkligheten och jag vill ha ett bättre liv än vad jag fått hittils. Jag har varit ledsen idag men att gå igenom mitt arkiv som jag har med Mary fick mig att må mycket bättre efteråt! Jag ser att vi haft problem och att jag som vanligt väljer att överromantisera hur vi haft det. Arkivet använder jag som självterapi.