onsdag 12 mars 2014

Mary tillbaks i hemlöshet

Jag tog igår kontakt med en organisation som heter THN: Texas Homeless Network. Efter ca 20 minuter så fick jag kontakt med någon som heter Craig. Jag har fått lite information på hur jag kan göra och så, men det är en pågående diskussion vad som kan göras för henne.

Idag så är det 4:e natten som hon tvingas sova utomhus. Hon saknar mat och medicin i nuläget, så jag försöker hitta en lösning på det, hur det nu ska gå till? Jag misstänker att det blir upp till dessa frivillig-organisationer och mig emellan som ska försöka lösa situationen. Jag måste tänka på mig själv också, men det finns inget som hindrar mig från att hjälpa henne på det här planet.

Ang. hennes diagnos så vet jag mest att hon har ont och så, men hon väljer att leva iallafall mot alla odds.