fredag 11 juli 2014

Livet

Mary berättade för mig igår att hon är tillbaks på sjukhuset i Texas. Hon kommer att ligga där på akutmottagningen helt utan pengar. Jag sitter här hemma i Sverige och jobbar vidare med mitt rollspel och hoppas på att kunna komma ut och ha kul tillsammans med någon nu senare under sommaren, beroende på om den här personen känner sig tillräckligt motiverad att spendera tid med mig, men jag hoppas på det! Det blir i sådana fall en skogspromenad och förhoppningsvis lite bärplockning också, jag ska försöka hålla ögonen öppna på framför allt blåbär i nuläget. Jag vet att lingonen brukar mogna senare.

Det finns ingenting jag kan göra för Mary längre och nästa månad så har vi haft kontakt i 5 år. Jag känner själv i mitt hjärta att jag bryr mig om henne, precis som jag alltid gjort, men dom praktiska förutsättningarna för att vi ska kunna träffas på det fysiska planet finns inte. Det var inte så länge sedan jag hjälpte henne med pengar sist, men som arbetslös så gäller det att vara försiktig och realistisk med ens egna resurser, så jag har bedömt att det inte finns mycket kvar av den här relationen, annat än vänskap. Därför har jag börjat leta efter nya möjligheter att förhoppningsvis bredda mitt sociala nätverk litegrann för att se vad det kan leda mig framöver och skulle jag hitta en kvinna där hon och jag känner att det fungerar och att vi på lång sikt också kan leva tillsammans, så känner inte jag att jag skulle tacka nej inför detta OM det nu inte blir som så att jag sadlar om till munk, men jag känner inte att jag vill det.

Så fortsatta studier ligger i fokus, med arbetssökande i bakgrunden..

Inga kommentarer: