tisdag 13 oktober 2015

Min åsikt ang. hybrid-hårddiskar

Jag måste säga, att då jag skaffade ny laptop nu under sommaren (vilket är första gången för mig) med SSHD-disk (hybrid-hårddisk), att det gick över förväntan när det gäller vad jag förväntade mig. Jag hade läst recensioner tidigare där majoriteten hade klagat över prestandan, att dom är för långsamma i jämförelse med SSD (flash-hårddisk). Det har fått mig att ändra min uppfattning ang. vad jag tycker om dom och i och med detta så kommer jag inte skaffa SSD, iallafall inte den närmsta framtiden.

SSD är fortfarande överlägset när det gäller prestandan, men jag känner att det är mycket mer än vad jag behöver. Jag är grymt nöjd och för den lagring man får för pengarna så är det också ett mycket bättre ekonomiskt val. SSD-hårddisk är fortfarande en lyx för många med lägre ekonomi (som för mig). Så skulle jag skaffa ny hårddisk (om det skulle behövas) så blir det SSHD igen.

I mitt fall så fick jag en hårddisk från Seagate och det var HP som hade gjort det valet, ett val som jag är glad över att dom gjorde!

Inga kommentarer: