fredag 30 oktober 2015

Tummen ner för java 8! :(

Jag har kollat lite mer på Java 8 och FX idag och kan konstatera att jag INTE gillar det jag ser. Det anses att Java 8 med nya FX är bättre eftersom det erbjuder mer funktionalitet etc. etc. men kom igen! Man kallar inte ett fönster för ett fönster, utan du kallar det för en scen! Sedan en massa annat också där man ska lära sig en massa nya namn för saker vilket faktiskt inte beskriver vad det är man tittar på bara för att Oracle valt att kalla det så.

Jag må ha blivit litegrann av en gammal hund (kanske?) men jag ser rött och kommer att bojkotta java 8. Om det fixar en del av det som jag vantrivs med i java 8 i version 9 så kan det nog bli intressant igen, men jag misstänker att jag är i minoritet.

Sedan tar det väldigt lång tid för mig att lära mig nya saker (iallafall datorprogrammering), vi snackar om år!!

Jag tror säkert att java 8 är bra med allt nytt som tillkommit, men det funkar inte för mig. Jag tvingas hålla mig kvar till java 7 och kommer också att köra vidare med detta.

Inga kommentarer: