onsdag 4 november 2015

JAG HATAR FRÅGAN ANG. COOKIES!!!


Hur jag påverkas av alla dessa webbsidor där man idag måste klicka på OK för att godkänna cookies på webbsidor: jag känner att jag INTE vill gå in på så många webbsidor längre. Jag känner mig också sjukt irriterad över att webbsidor måste ha en OK-knapp: JA, JAG ACCEPTERAR! Allvarligt talat, om jag INTE accepterar så kan jag inte klicka i det på väldigt många webbsidor, så varför i helevete ens ställa frågan när det inte finns något alternativ? Och även webbsidor där jag kan klicka på JA eller NEJ så är det fortfarande irriterande.

Förut, så kunde du ställa in i webbläsaren om WEBBLÄSAREN väljer att acceptera eller inte acceptera cookies. Då innebar det att man aldrig behövde klicka i JA eller NEJ på webbsidor, utan du har frågan i inställningarna i webbläsaren, där klickar du EN GÅNG sedan är allt klart.

Den enda lösningen på problemet är att återigen ändra på lagstiftningen, eftersom att lagen är helt jävla fucked up! :( Det är OK med en lag som har som en syfte att skydda våra rättigheter, våran integritet bl.a bl.a bl.a, men varför spika ihop en lag som bidrar till ökad psykos i samhället? Det fattar inte jag. Så den / dom politiker i världen som har valt att driva igenom det här, dom har enligt min åsikt, något fel i huvudet! Så... jag känner mig romantisk idag, så tänkte att jag ville bidra litegrann med dagens tankar och vad jag tycker om en lagstiftning som är ett skämt!

Inga kommentarer: