torsdag 26 november 2015

Testar A.O.W 3 med Debian

Det gick "lite" tungt här borta även fast jag ställde in laptopen att använda GPU:n istället för APU:n för grafikhanteringen. Mycket hackande grafik, men vilket spel!! Troligtvis ett av dom bästa spelen jag spelat hittils. Är också glad över att jag inte behöver köra Windows för att spela detta. Det är en native version för SteamOS jag kör, så det funkar bra med Debian också.

Spelet kör i samma upplösning som desktopen är inställd på, vilket i mitt fall är 1920x1080. Jag provade att köra spelet i fönsterläge, men då kraschade spelet nästan hela tiden. Det är också väldigt viktigt att jag startar om datorn efter att jag spelat något spel via Steam, annars kan hela datorn låsa sig. Laptopen blir rejält varm när den kör på grafikkortet istället för grafikkretsarna, så jag tror att det kan finnas något samband med det, då hela datorn låser sig. Den känns mer stabil när den får jobba svalt, hänger sig aldrig. Spelet är dock inte spelbart med såna inställningar, vilket också kommer att få mig att inte spela detta spel allt för ofta, men tror säkert att det kan bli mer av det framöver, speciellt på helger. Nu var jag mest sugen på att prova, men ska tillbaks till mina studier igen, samt andra saker som film och nyheter då förstås.

Inga kommentarer: