torsdag 24 december 2015

Mobilspel - för mycket pay 2 win!

Jag har testat en hel del mobilspel sedan jag skaffade Android-mobil för 2 1/2 år sedan. Vad jag märkt är att nästan varenda spel vill att man ska betala in pengar, den biten känns inte alltför märkvärdig, men det faktum att många av dessa spel är s.k "pay 2 win" är något som gjort att jag dumpat nästan alla spel jag provat. Jag har t.o.m. loggat in varenda dag i en del av dom för att få speciella bonusar, men fortfarande så är man chanslös efter att man spelat flera månader, ibland upp till över 2 år (du förlorar fortfarande mot nybörjare med mycket pengar).

När jag tänker tillbaks på C64 spel och även spel för gamla 8 bitars nintendo, så känner jag på en gång att jag gillar mer spel som bygger på att du med din egen skicklighet når framgång, inte genom att du ständigt betalar in pengar för att hamna högst upp på hi-score listorna. Det känns helt enkelt som att den typen av spel (som enligt min åsikt var bättre) är något som håller på att försvinna. Spel handlar mer om pengar idag än någonsin tidigare och jag känner ofta att jag inte passar in i denna spel-kultur. Vissa spel som ändå är ganska bra, håller jag mig kvar till ändå, men det är tydligt att jag aldrig kommer att kunna hålla mig till eliten av spelare, eftersom utan tillskott av kapital, så är detta inte längre möjligt.

Tummen ner för pay 2 win spel!

Inga kommentarer: