lördag 2 januari 2016

Skärp lagen ang. smällare och raketer!!

Nu är det nytt år sedan igår och jag skulle härmed vilja uppmärksamma litegrann ang. vad jag tycker ang. fyrverkerier och lagbrytare kopplat mot denna tradition. Någon snor-unge kastade under kvällen in en fyrverki-pjäs rätt in på balkongen där jag bor. Jag tyckte det var ett betéende med väldigt hög avsaknad av respekt och också otroligt fegt av denna individ att sedan bara springa undan i mörkret utan jag fick se vem det var.

Jag kan bara säga en sak ang. fyrverkerier och det är att dom borde FÖRBJUDAS HELT för privat bruk. Jag har sett det så många gånger hur smällare missbrukas och varje år så bidrar också dessa smällare och fyrverkerier till diverse olyckor och bränder. Regler som finns som säger var och hur man får använda smällare följs inte och många ungdomar skiter i detta också!

Då finns det bara ett sätt att lösa problemet och det är som jag skrivit, att det måste förbjudas för privat bruk! För något år sedan så skrev jag under en protest-lista ang. fyrverkerier mestadeles p.g.a. hur negativt djur också påverkas av detta, så jag kommer att leta upp denna webbsida igen och nu så här i efterhand återigen ge mitt fulla stöd.

Jag är också FÖR ett lagförslag där man höjer straffskalan för missbruk av smällare.

Visa ditt stöd här och skriv under nu: http://www.skrivunder.com/fyrverkeribegransningar

Inga kommentarer: