söndag 28 februari 2016

TV kanaler och hjärntvätt!

Så länge dom pratar om vädret på CNN så kan jag fortfarande tycka att det är intressant att kolla på! Men när dom ständigt kör dessa reklamfilmer om nya avancerade vapen, paradiset i saudi-arabien samt hur viktigt det är med att sätta gamla 90-åringar i fängelse p.g.a. att dom var delaktiga i kriget på 1:a världskriget. Well... det är ingen snack om att det är någonting som är fel med CNN, men tyvärr så speglar även kanalen en del av den amerikanska synen och det amerikanska folket. Det är ingen snack om att den typ av dubbelmoral som är kopplat till att amerikanarna är bäst och amerikanarna ska rädda världen, det är inget som spelar speciellt väl överens med hur många i den övriga världen känner inför krig samt många andra saker.

Ron Paul har protesterat mot amerikansk militär inblandning mot andra länder "för att sprida demokrati" i mer än 20 år och hans egen kanal: The liberty report är mycket seriös och jag tycker den är bra! Youtube och internet håller på att spräcka sönder TV bubblan där makthavare använder TV som en form av hjärntvätt för att hålla befolkningen under kontroll. Lögnerna ska också få oss att konsumera mer och speciellt sånt som vi inte behöver.

"Svensk ekonomi är stark" är något som ska få oss att låna mer pengar samtidigt som att världens länder kastar sig ut i nya krig och analytiker funderar månad efter månad när 3:e världskriget ska bryta ut. Så... jag skulle inte välja att låna pengar i tider som dessa och jag skulle heller absolut inte vilja säga eller hävda att det går bra för svensk ekonomi heller, men så länge vi känner oss trygga av alla dessa lögner, så kan det kanske hålla kronan och andra valutor stabila "ett tag till", för jag tror just att makthavarna inte vill att vi ska se vad som pågår, för minskad konsumtion leder till lägre BNP och då kan staten inte lika lätt gå ut med sina rapporter och säga att det går så bra för Sverige. Visst... Sverige har bara tagit in så många invandrare så hela landet håller på att kollapsa (jag läser om detta i utländska medier framför allt), men... svensk ekonomi, den är ändå stark! Så länge det inte blir panik och folk börjar springa iväg till bankomaterna och ta ut pengar så, för detta är också något som vi inom några år kanske inte ens kan göra, när allting riskerar att vara digitalt. Det är en oundviklig utveckling, men det betyder inte att svensk valuta ens kommer att finnas kvar som betalningsmedel som konsekvens. Jag kommer att fortsätta att övervaka utvecklingen med BitCoin, jag tror att det på lång sikt kan bli den nya världsvalutan OM världens ekonomi kollapsar.

Inga kommentarer: