onsdag 30 mars 2016

Amiga forever?

Visst händer det ibland att jag längtar tillbaks till Amiga (varje dag?), men det jag längtar tillbaks till allra mest är systemet och dom program som jag brukade köra! Linux har blivit ersättaren sedan lång tid tillbaks nu och det är ingen snack om varför det blev så. Det finns olika anledningar och här är 3 av dom:

1. Über stabilitet!
2. Snabbt!
3. Kontroll över systemet.

Jag kan troligtvis lägga till ytterligare 100 olika anledningar till varför jag tycker det är bra, men här en väldigt viktig grej med Linux och det är att systemet INTE passar alla användare. Vi är olika och därför så bör också system vara olika utformade för att vi ska kunna ha en chans att känna trivsel med det som passar oss! CASE CLOSED om den biten. :)

Jag önskar personligen att så många som möjligt har en chans att testa Linux för att skapa sig en uppfattning om systemet. Jag har aldrig haft problem med virus eller trojaner på mitt Linux system någonsin och jag har använt Linux i 17 år nu!

Inga kommentarer: