onsdag 27 april 2016

Brev från Förtryckartjänst AB

Jag fick idag hem ett brev från Förtryckartjänst AB där dom pratat med min fastighetsägare. Dom kom fram till att jag "tydligen" har tillgång till en digital-box och att jag då alltså ska betala tv-licens! Det står i brevet att jag har 15 dagar på mig sedan blir jag registerad som kund och första fakturan trycks ut till mig.

Jag pratade med kundtjänst via telefon tidigare under dagen och förklarade att jag inte har någonting av det som inkluderar dom tillbehör som krävs för att man ska betala tv-licens. Jag läste innantill och förklarade också att dom fick komma på besök och undersöka min lägenhet och mitt förråd om dom ville. Tjejen sa ingenting om den biten utan accepterade det faktum att det jag sa i telefonen är sant.

Jag kan tänka mig att min hyresvärd på Östhammarshem måste ha sagt någonting i stil med att alla hyresgäster har tillgång till digitalbox, men att hon glömde nämna att inte alla har hämtat ut den... Lite klumpigt av henne i sådana fall och Radiotjänst tar varje chans dom får "att fixa till det". Så inget jag anklagar min hyresvärd för direkt, utan jag ser det mer som att Förtryckartjänst sätter kniven i ryggen på en, så jag blev inte speciellt glad över detta och så var denna dag HELT FÖRSTÖRD.

Nåväl, förhoppningsvis så blir allting bra nu, då tjejen på kundtjänst strykt mig från listan. En ganska jobbig dag men frammåt kvällen så har det känts lite bättre, jag tog ett långt bad och det blev helt svart ute. Kändes som att 2 timmar bara flöt förbi, men ibland kan man behöva slita sig från bildskärmen och vara borta en stund.

Min önskan är att SVT brinner i helvetet för jag är så trött på dom. Varje år kommer dom hit och ställer samma frågor och bara jävlas med mig, så jag är lite pissed off på dom, ärligt talat. Hade det inte varit för dom så hade vi sluppit Förtryckartjänst AB, tänk på det ni svennar som lyckas läsa det här blogg-inlägget. Jag har alltid betétt mig respektabelt mot Förtryckartjänst AB men vad jag känner är en helt annan historia...