torsdag 28 april 2016

SÅ SKA SVERIGE STYRAS!

1. All verksamhet i HELA Sverige där man INTE är beroende av specifika program från Microsoft, där dom faktiskt sitter med en webbläsare hela dagarna och använder webbtjänster. ALLA dessa datorer som används inom offentlig verksamhet MÅSTE dom installera Linux på. Detta för att slippa ifrån licens-avgiften som kostar offentlig sektor flera miljarder varje år! Detta är helt sjukt!

2. SVT MÅSTE skrotas! Detta eftersom att det är enda sättet att bli av med Förtryckartjänst AB! Dom kommer att finnas kvar så länge svenska folket fortsätter och leva i sin lilla drömvärld där dom faktiskt tror att man kan ändra på SVT! Det kan man inte!

3. Dom miljarder skattepengar som vi får p.g.a. av att SVT skrotas samt att Linux byts ut på offentliga arbetplatser, dom pengarna kan man istället lägga på brandkåren, skolan, sjukvården och pengar till vägverket.

4. SKÄRP lagstiftningen när det gäller miljöbrott! Detta kommer att ge ytterligare skattepengar!

5. Sänk spritskatten en bit EFTERSOM detta kommer att bidra med sänkt import av illegal alkohol.

6. Hårdare märkning när det gäller GMO-fria matvaror i butikerna, eftersom det INTE är så bra i Sverige när det gäller den biten som många tror. Dom som jag pratat med som jobbar inom livsmedelsbranchen, dom vet inte alltid om en produkt är GMO fri eller inte, t.o.m. osäkerhet ang. märkning av ekologiska produkter där jag väntat på svar men aldrig fått någonting. Dom har inte vetat t.e.x. skillnaden mellan ekologiska äpplen och vanliga äpplen utöver själva priset (!). Så skärpning när det gäller detta! Monsanto har redan tagit sig in i europa när det gäller medel för ogräsbekämpning och dom vill komma in när det gäller matvaror här i Sverige också.

7. Sveriges skolor måste bli bättre när det gäller IT-utbildningar. När jag satt och kollade efter gymnasieutbildningar inom IT idag år 2016 så kunde jag inte se en enda skola i min kommun som bedriver en IT-utbildning på gymnasiet. Även i Stockholm såg det inte speciellt bra ut, undantaget är friskolor!

8. Sluta slösa med skattepengar! Det är ett fruktansvärt slöseri med skattepengar och även i min kommun med s.k. "låtsas jobb" där jag själv sett folk som går omkring och låtsas att dom klipper gräs även fast det inte finns något gräs att klippa. Bara ett exempel som jag sett med egna ögon! Detta är ingenting mot resten.

9. Sverige ligger INTE på första plats internationellt när det gäller miljöhantering, detta ser jag som ett totalt fiasko! Även om vi låg på första plats så hade detta inte varit tillräckligt, men jag hade kunnat acceptera det! Alltså, Sverige måste skärpa till miljöhanteringen och p.g.a. min egen personliga erfarenhet så vet jag själv att jag väntade i mer än 3 år på att min kommun skulle ta hand om en trasig tv fylld med farlig elektronik som låg i läckte i skogen. Trots många e-mails fram och tillbaks, trots vägbeskrivningar och att jag själv tog kontakt med flera personer så hände ingenting! Om detta är representativt för resten av Sveriges kommuner, det vet jag inte! Men jag kan konstatera att det är mycket som inte fungerar som det ska!

10. Höj kvalitén i skolan inom offentliga sektorn genom att avskeda vissa lärare som INTE borde jobba som lärare! Byt ut dom och ta in riktiga lärare som kan undervisa! Elever har klagat i många, många år nu på kvalitén i skolan på allt som inte varit bra och jag vet detta också från min egen skoltid där vi satt med gamla läroböcker som i princip höll på vittra sönder!

11. Hanteringen av invandringen: Alla människor måste bedömas indviduellt oavsett vad dom kommer ifrån. Alla MÅSTE bli rättvisst behandlade. Dom som kommer hit och som INTE respekterar Sverige dom MÅSTE skickas hem igen oavsett etnisk bakgrund. Så löser man problemet! Det finns ingen anledning att haka upp sig på etnicitet, så totalt glöm den biten och lägg in engagemang och respekt på bemötande och hantering av alla människor som förtjänat detta!

Inga kommentarer: