tisdag 1 november 2016

Politik i USA som berör världen

Presidentkampanjen mellan Hillary och Trump trycks på i medierna. Även här i Sverige så kan man inte komma ifrån det! Jag hoppas iallafall Donald Trump vinner, eftersom Hillary inte skulle vara bra för USA. Jag stör mig litegrann på svenska medier hur dom väljer att skönmåla Hillary hela tiden. Jag brukar inte läsa vad som skrivs normalt sett, men av det lilla jag har läst och kollat på det, det fick mig att må lite illa, ärligt talat.

Jag har alltid vetat att svenska medier består av människor som sitter och kör klipp och klistra från utländska nyhetsmedier och sedan ska vi Svenska folket betala för det! Deras subjektiva åsikter blandat med okunnighet och sakfel gör att jag skulle fått IG i journalistik om jag gick en kurs på högskolan.

Jag tycker att det är OK när det skrivs litegrann om vad som händer här i Sverige, för det är sant att jag inte har möjlighet att åka landet runt för att se vad som händer.

Inga kommentarer: