torsdag 3 november 2016

Spår av vildsvin i Gimo-skogen



Gubben som man ser långt bort i bilden bekräftade mina misstankar ang. spåren av vildsvin. Han sa att "dom där är jävligt elaka!".

Igår var det första dagen det föll lite snö, så det är tydligt att kylan måste ha satt fart på dom. I den riktning dom är på väg enligt dagens spår som är väldigt färska, så tycks dom vara på väg mot Österbybruk och senare efter det så hamnar dom i Tierp om dom fortsätter. Jag har fortfarande aldrig sett ett vildsvin under dom 16 år jag bott i Gimo, men det här är det närmsta jag kommit hittils! Det känns ändå rätt lugnt, men det är tydligt att jag kommer att hålla mig beväpnad med ett par vassa träpinnar för min egen trygghet om jag ser färska spår runt omkring, annars tänker jag inte ens bry mig om det..

Inga kommentarer: