söndag 4 december 2016

Jag är inte populär!

Någonting man kan konstatera ang. min blogg är att jag INTE är särskilt populär. Det är inte så många som läser och inte så många som kommenterar mitt innehåll. Det är OK! Anledningen till varför jag driver den här bloggen är p.g.a min egen rätt att uttrycka mig genuint för vad jag känner och tycker om saker. Den här bloggen drivs inte i kommersiellt syfte och jag sitter heller och svär över idiotiska tjänster och produkter än att slicka företag i rumpan! Samtidigt så känner jag att det finns bra och positiva saker som jag kan ta upp, men själva målsättningen är att vara genuin. Ord har nämligen ingen betydelse om du inte kan stå bakom dom. Jag är alltså ingen politiker och tycker också vidare det är smaklöst att inte kunna hålla fast vid det man tror på och det man är intresserad av. Jag har en passion för Linux och öppen källkod och jag har ett stort förakt mot hur kommersiella system utnyttjar människor, många gånger utan människors egen vetskap ang. vad som pågår, som ett lagligt datorvirus eller trojan som spionerar på allt du gör. Jag är för frihet och för alla positiva förändringar man kan åstadkomma som människa genom att hjälpa andra i den mån jag och andra haft möjlighet som t.e.x. arbetet via ubuntu.org eller andra web forum där jag kunnat ge teknisk support åt människor som varje dag skriker efter hjälp! Så... jag kommer alltså inte börja göra reklam för Coca cola imorgon, utan jag kommer att fortsätta att granska saker kritiskt och med skarpa ögon och klor på ett vasst sätt hålla mig till det som intresserar MIG och förhoppningsvis så finns det en minoritet av andra människor som också bejakar sin egen frihet, rättigheter och vilja till medbestämmande ang. saker som konstant utnyttjar, trycker ner och förstör våra liv.

Tack och god natt!

Inga kommentarer: